wtorek, 15 grudnia 2015

Pompon w kolorze


Sweterek bawełniany, a nawet dwa, będą następnym razem, a dziś zimowo - czapa i szal. Kompletu nie tworzą, ale razem na zdjęcia się załapały ;)


Czapa, rzecz zwykła, a jednak nie - ci, co mnie znają, wiedzą, że czapę to od biedy założę przy -15 C, a tak to nauszniki i kaptur zupełnie mi wystarczają.
NO WIĘC, czapka na mojej głowie to rzadkość. A jak już musi być, to tylko ręcznie robiona, wiadomo ;)
Prawie 2 motki dropsowej Limy, druty 3mm na ściągacz i 4mm na resztę, wzór gwiazdkowy. Przy czym "ściągacz" jest gładki i do tego podwójny - spodnią warstwę stanowi czysta bawełna (też przerobiona na drutach 3mm) - żeby mniej wiało w uszy i nie żarło w czoło.


Pompon "oczojebny" turkusowy, BO TAK! :D

To teraz szal:


Też Lima, motków 7 albo 8, druty 5mm, wzór to pojedynczy ryż.



Szal wydziergałam dla czystej przyjemności i radości z robienia na drutach. Tak po prostu - miałam ochotę zrobić dokładnie taki szal - przytulny, długaśny, z frędzlami, w tym kolorze. Jeszcze nie wiem, czy zostanie u mnie, czy będzie otulał kogoś innego.


Sporo tego szalowego otulenia jest - szeroki na 32 cm, a długi na ponad 2 metry :)


Zdjęć dużo, bo szalisko fruwające na wietrze to ciekawy obiekt dla fotografa ;)


pozdrawiam przedświątecznie!

11 komentarzy:

  1. czapula przepiękna. Czy ten wzór naprawdę nazywa się gwiazdkowy?? BO pomyślałam właśnie o kocyku dla dziecka w tym wzorze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję!
      tak, to wzór (ścieg) gwiazdkowy. Na pewno rozpisany u Dziergam Sobie tutaj: http://dziergamsobie.blogspot.com/2013/07/scieg-gwiazdkowy.html
      i tutaj: http://www.abc-robotek-na-drutach.com.pl/
      w sumie to się nie wgłębiałam, czy to na pewno te same ściegi ;)
      pozdrawiam!

      Usuń
  2. Piękny zestaw :) Bardzo lubię takie jasne, czyste kolory i wzory. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wygląda ten pompon, oczywiście całość extra, ale to połączenie kolorów w czapie - pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po prostu tej włóczki nie było mi żal do pocięcia ;)
      a teraz już są cztery czapy z takimi pomponami :D
      dzięki!

      Usuń
  4. Pompon zawadiacki. I fajnie ! I kolorowo w szarą, co prawda ciepła, ale jednak zimę. ;-)
    Sama czapki doceniam po latach zapierania się w typowym babskim stylu 'że źle wyglądam, że włosy przylizane, że się pocą, że kaptur to jest to'. Dzianiną zawsze się najfajniej otulić i tyle.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się przekonuję do czap ale tylko tych ręcznie zrobionych :) i wiesz co zauważyłam? że jak czapka jest z dobrej i w 100% naturalnej włóczki, to nic złego włosom nie robi!
      pozdrawiam Cię i dziękuję za odwiedziny ;)

      Usuń
  5. Faktycznie - nie przypominam sobie Ciebie w czapce!
    Ale ta Ci świetnie pasuje, a pomponiszcze podkreśla (na zasadzie kontrastu) kolor oczu. Cool!

    Ściskam!

    PS. Śmieszno-straszne rzeczy wyskakują teraz po wpisaniu w wyszukiwarkę "szydło z worka" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. noszę ją z upodobaniem wielkim, wyobraź sobie, aż sama sobie się dziwię!

      taaaa, domyślam się, choć nie sprawdzałam - niewiedza jest słodka ;)

      Usuń
  6. Very nice your blog and article. I like this blog thank for sharing.

    หนังชีวประวัติ

    OdpowiedzUsuń